Respect!

instalife

December 07, 2015

Respect!


Self reminder for today: 

People who criticize others are unaware of how much pains they themselves are experiencing. Truly happy people don't have the need to bring others down. Karma is always there. Don't talk about bad thing of others if you're not sure about good thing of yours. 

Everyone has their own choices. Don't criticize others choices. Respect others so others will respect you. Kadang-kadang, annoying dengan orang yang minat pada sesuatu sampai nampak itu saja yang terbaik, sampai tak nampak apa keburukan dan tak nak admit langsung keburukan yang dia nampak, tak hormat pilihan orang, kritik pilihan orang sesuka hati, dan paling annoying is berlagak with what they have. 

Please! Kita tak selamanya di atas. Kita tak sempurna. Kita tak selamanya baik segalanya. Ada masanya kita akan jatuh juga. Kadang-kadang Allah bagi kemenangan dan kesenangan untuk lihat samada hambaNya bersyukur dengan nikmatNya atau tidak. Kadang-kadang Allah turunkan kekalahan dan kesusahan supaya kita sebagai hambaNya berfikir bahawa setiap apa yang berlaku ada hikmahNya. Mungkin saja diturunkan kesusahan agar kita kembali ke jalan yang diredhaiNya. 

Paling penting is cara kita berfikir. Think more about 'we' not about 'me'. Respect others, hence, others will respect you :) 

Sehingga bertemu lagi,

Love,
SiQaH 

No comments:

Post a Comment

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。

instalife