DAY 7 : A BLOG REVIEW

instalife

November 22, 2016

DAY 7 : A BLOG REVIEW



Sudah sampai hari terakhir untuk 7 DAYS : 1 WEEK BLOG CHALLENGE. Yeayy! Ini adalah cabaran blog pertama yang aku berjaya buat entri sampai habis tajuk. Walaupun bukan dalam masa seminggu. Hihi. 

Topik terakhir dalam Blog Challenge ini adalah A Blog Review.

Sebenarnya, ramai blogger yang aku suka. Masing-masing ada sifat tersendiri ❤ Blogger yang mempunyai domain sendiri lebih mudah untuk aku terjah sebab boleh buka blog mereka di pejabat. Aku selalu blogwalking menggunakan phone untuk semua blogger yang lain. Bukan tak terjah ye. Terjah cuma mungkin lambat. Kerja dan hal realiti perlu diutamakan ☺ 

Kalau di pejabat, sambil buat kerja, boleh juga menyelit terjah blog. Kalau tak sibuk lah kan 😀

So pakat semua tukar domain sendiri please. Senang nak blogwalking di pejabat. Hihihi. Kalau guna blogspot.my, access blocked la 😞

Okay. Sebelum aku melalut panjang, meh nak cerita sedikit mengenai blogger yang aku nak review dalam entri ini. 

Blogger yang diberi nama Fatina Mdzfr atau nama penuh beliau adalah Fatin Adawiyah. Kadang-kadang aku panggil Fatin, kadang-kadang aku panggil Fatina. Ikut dan jela mana nak panggil dan Fatin okay je :) 

Blog Fatin :)

Sebab apa aku suka blog Fatin? 


Clean and Responsive Blog Template
Sejuk mata memandang kalau masuk blog Fatin. Tidak perlu serabut nak tengok kiri kanan depan belakang. Hihi. Aku suka blog Fatin yang kemas dan paling penting mempunyai responsive template. Lagi mudah untuk aku jenguk selalu.


Book Lover
Aku suka baca review buku daripada Fatin.

Bukan setakat baca dan hadam, aku siap beli satu novel yang di-review bertajuk Anna and the French Kiss dan satu lagi novel yang aku baru je order di MPH online bertajuk Tell Me Again

Novel Tell Me Again tiada dalam MPH Online. Aku punyalah nak sangat novel ni, sampai sanggup contact MPH untuk dapatkan novel ni. Servis MPH Online cepat! Dalam masa tiga hari, aku dah boleh beli di MPH Online. Sampai je tak tahu bila sebab ambil masa 2 - 3 minggu daripada supplier. Bersungguh kan?

Semua kerana review buku daripada Fatin! ❤


Ideas to Update My Blog
Sebagai contohnya, my October Wrap Up dan Reading Habits Book Tag. Aku copy paste idea daripada Fatin. Hihi. Tak dinafikan kadang-kadang bila tengok topik blogger lain, boleh jugak kita nak cuba kan. Tapi yang penting minta kebenaran dulu ☺


Setakat ini saja review aku. Kepada rakan blogger yang masih tidak mengenali Fatin, silalah singgah ke blog Fatin. Tambah lagi kepada sesiapa yang suka baca buku seperti kami berdua 💖

28 comments:

  1. Mai pun suka blog Fatina, lagi satu boleh improve english, hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi. Betul tu mai..english fatin nice kan :)

      Delete
  2. Btl2.. Semua blog dia sejuk mata memandang mcm blog kak siqah.. Sama2 book lover. Tp unni masuk blog fatina jdi slient reader jak.. English klaut ckit.. Hahaha.. Meroyan kejap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Thanks unni cakap blog akak pun sejuk mata memandang. Hihi. Haah fatina blogging in english. Tapi boleh je komen in malay. Fatin faham malay :D

      Delete
  3. Ok kak PC pergi terjah sekarang ya..

    ReplyDelete
  4. Seriouslah Siqah, buku Tell Me Again ada eh dekat MPH online? Kena beli satu jugak macam ni, baca kat ebook tak puas :( hehe
    Thank you, Siqah review blog Fatin :*
    Terharunyaaaa :) Thank you :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yessss serious Fatin.. Dah ada di MPH ONline sebab siqah contact MPH aritu. Haha. Bolehlah beli Fatin. Siqah tak suka baca ebook. Sakit mata. Hihi.

      My pleasure Fatin :)

      Delete
  5. blog fatin ni mmg clean. kemas je. busyra bru lepas terjah blog dia. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Kan.. suka blog yang kemas. Blog warna warni pun okay jugak asalkan jangan ada lagu. Hahaha.

      Delete
  6. ooo kena guna domain eh baru leh access di opis.. :D guna domain .my boleh access ke sana?
    ooo fatin ni ada buat book review menarik2.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah kalau domain sendiri baru boleh access di ofis. kalau domain .ny pun boleh je kot.. tak pernah lagi cuba. hii.

      Delete
  7. Lepas reading yours i am going to baca fatin's. Firstly i nsk tengok wajah blog nya.

    ReplyDelete
  8. fatin ? sape fatin ? hee~ kaka pon g singgah jap..

    ReplyDelete
  9. Wah another bookworm mcm fatin rupanya... Zety mmg suka blog siwa n fatina.. Kemas n inout pun best...


    Btw slmt office zety xblock website...free je nk search..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bookworm :) Thank you zety suka blog kami berdua. Siqah pun suka blog zety jugak. Kemas dan posts menarik :)

      Bestnyaaaaaa ofis zety takde block website. Ofis siqah nie selagi boleh block semua dia nak block T_T

      Delete
  10. ohh yeke.. kt ofis smua website kena block jd dpt buka guna fon jelah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa ofis nina lagi hebat, semua website kena block.. memang suruh pekerja bekerja sepenuh hati je tu nampaknya. hihi.

      Siqah pun banyak BW guna phone je, senang :D

      Delete
  11. blog fatin ni kemas sgt2.. nampak lawa walau plain. hehe. mmg xsuka blog ada lagu. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Kannn nina! Mujur jugak selalu BW guna phone, memang tak payah dengar lagu. Hihi

      Delete
  12. Dari bloggers mcm siqah n fatin la banyak exposure dgn buku2 menarik ni 😊😊

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
  13. mek suka dia jugak. nampak bijakkk je dia sbb suka bace buku. mesti knowledgeable.

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。

instalife