Jangan Pernah Tinggal Phone Di Rumah

instalife

March 22, 2016

Jangan Pernah Tinggal Phone Di Rumah


Aku tidak pernah keluar tak bawa phone. Selalu akan dibawa phone ke mana-mana. Asalkan keluar rumah, benda penting yang aku bawa adalah:

• Phone
• Beg duit 
• Kunci rumah 
• Kunci kereta

Ini adalah benda wajib yang akan dibawa jika aku keluar rumah. Nak dijadikan cerita, semalam, aku keluar untuk makan malam dan tak bawa phone. Sebab phone aku tengah cas. Malas nak ambil. 

Balik je makan, tengok phone, ada banyak missed calls dan berjela panjang whatsapp! Terkejut bila rupanya ada payments missed to released yesterday. Pernah jadi macam nie dulu. Masa tue pun aku keluar makan juga dan manager call. Mujur aku makan di kedai berhampiran. Terus balik rumah, on laptop, dan release the payments. Semalam, terjadi lagi perkara sama cuma kali nie ada 4 payments yang tak release. OMG! 

Semalam, Sheima, my manager cuti. Dan sudah menjadi kewajipan aku untuk handle my team in absence of her. Aku rasa bersalah sangat sebab tak check EOD ( end of day ) betul-betul. Disebabkan tak buat satu langkah, terus jadi isu :( Semua salah gastrik! Boleh tak nak salahkan gastrik? Huhu. Dari pagi sampai awal petang, aku sakit gastrik. Langsung tak buat kerja. Nak minta cuti tak boleh, sebab Sheima dah cuti. Ahhh pendek kata, salah aku di penghujungnya sebab tak perform EOD well. 

I will not make the same mistake ever! Dah janji dengan diri sendiri. Will not leave my phone at home and will check EOD carefully everyday. Don't put your trust on people. You have to do on your own! Berfikiran positif (^_^) 


Btw, hari nie hujan :) Alhamdullilah, sejuk sikit rasa bumi ini, sesejuk hatiku ini (^_^)

Tanda hari ini hujan. Penuh payung di pejabat. Boleh buka kedai jual payung :p


Happy working, all ~ (◑‿◐)

Sehingga bertemu lagi, 

Thanks reading, 

Love,
SiQaH

4 comments:

  1. Kannnn, hihihihi... Sampai nadia DM husband chika , sbb kitaorg semua tak ada no alif ... Hiks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hii. Itulah. Punya mencari di mana saya. Hihi.

      Delete
  2. agreed. x boleh keluar tanpa phone.
    kekadang weekend pun grup wassap opis still busy.
    tu la. ni la.
    bila kita bagi alasan, tak cek wassap, bos marah hu hu huhu :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan aida.. sebab kadang-kadang ada benda penting yang kita kena attend cepat. so memang kena pegang phone jela. means phone sentiasa di sisi terutama kalau keluar rumah.

      Delete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。

instalife