Weekend! I Cover You!

instalife

March 19, 2016

Weekend! I Cover You!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :) 

Entri hari nie nak bercerita mengenai aktiviti kami berdua di hujung minggu, setakat entri ini ditulis. Hii. 


Encik suami sentiasa dengan gaya 'watlekwatpeace' 

• Menonton Ola Bola

Menemani encik suami semalam menonton Ola Bola. Me for 2nd times dan encik suami, buat kali pertama. Mujur masih ditayangkan di GSC Paradigm Mall. Banyak lagi pawagam yang masih menayangkan Ola Bola, antaranya di NU Sentral, Mid Valley, Pavillion, One Utama, Suria KLCC, dan IOI Mall. Cuma jumlah tayangan hanya limit kepada 1 hingga 3 tayangan sehari. Patutlah Ola Bola masih tidak ada di Astro First. Masih ditayangkan rupanya. Lama sungguh 。^‿^。

 
Walaupun dah tengok Ola Bola sebanyak dua kali, masih excited dan bergenang airmata ketika scene Marianne bertemu Tauke pada zaman sekarang. Best sangat filem Ola Bola. Mereka pemain bola yang tidak bermain sepenuh masa tapi masih mampu menjulang nama negara kita, Malaysia ke peringkat Olimpik. Zaman sekarang, pemain bola sepenuh masa tapi masih tidak ke mana-mana. Entah apa sebabnya?? 

• Basuh baju di dobi

Ini sudah menjadi aktiviti setiap hujung minggu. Wajib pergi dobi untuk basuh baju. Kadang-kadang kalau encik suami sibuk, pernah juga sampai dua minggu tak basuh baju. Haha. Mujur baju yang hendak dipakai masih ada (-‿◦) 


Matahari terbenam kelihatan dari kedai dobi :) 

• Bermain skateboard



Sekarang dah kembali trend bermain skateboard. Encik suami pun dah keluarkan kembali skateboard dia. Hujung minggu, kalau ada kelapangan, semestinya dia akan ajak untuk pergi ke mana-mana bermain skateboard. Aku layankan je. Dah minat encik suami :) 

• Botol air



Fenomena alam El Nino menyebabkan cuaca panas melampau sekarang dan dijangka berterusan sehingga hujung bulan April. Minum air masak secukupnya ye. Bawa botol air ke mana saja pergi. Kalau tak bawa, kenalah beli air mineral. 

Sekian saja cerita untuk weekend nie. Hari ini, kami berdua duduk di rumah saja. Panas sangat di luar sana. Better stay at home. Dan kebiasaannya, dalam cuti dua hari, hanya sehari je keluar rumah. Satu hari lagi duduk di rumah. Relaxing ~ (^_^)

Selamat hari minggu semua :) 

Sehingga bertemu lagi, 

Thanks reading,

Love,
SiQaH

10 comments:

  1. Romantik berdua, selagi blm ada anak yea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kak :) Hihi. Selagi belum ada anak, means honeymoon still on :D

      Delete
  2. Terima kasih singgah blog akak,
    Tentu siqah pasangan bahagia kan,menghabiskan waktu weekend sentiasa bersama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang macam tue kak :) Weekend akan dihabiskan bersama orang tersayang. Insyallah, harap kebahagiaan untuk kita semua (*^_^*)

      Delete
  3. yui plak kelebek anak anak bulus jee hari mggu..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Lagi best tue! Seronok buat aktiviti relaxing on weekend! Gunakan sebaiknya (-‿◦)

      Delete
  4. Betul yank, mmg panas sekarang ... Kuar kejap jemur baju pun dah pening ... Mujur botol air pink adalah sahabat sejati :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Tak tahan duduk luar sekarang. Itulah pasal, bawa ke mana saja botol air pink nie. Berfikir mahu beli botol warna lain pula. Hihi.

      Delete
  5. happy honeymoon siqah ..hehe..enjoy dulu berdua tau..

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。

instalife