THE SHALLOWS

instalife

July 30, 2016

THE SHALLOWS

Hello, all

The Shallows: Not Just Another Day At The Beach

Akhirnya aku pergi juga menonton wayang, The Shallows. Rajinkan diri keluar dari rumah hari ini. Hee. Aku sebenarnya agak takut tengok filem sebegini. Seram je walaupun bukan cerita hantu. Tapi bila tahu yang Blake Lively berlakon, terus rasa nak tengok. Aku minat dia sejak Gossip Girl. 


SINOPSIS

Black Lively as Nancy is a woman on a journey to find herself after her mum died. She visit one beach in Mexico where her mum surf and found out she was pregnant with her. She go there alone as a friend she is travelling with cancel last minute.

Nancy bertemu dua orang surfers di sana, they only surf and leave. While Nancy is trying to catch one last wave and get attacked by a white shark.

Nancy kena gigit dengan shark dan berjaya selamatkan diri dengan naik di atas badan ikan paus yang ada di laut ketika air surut. Ikan paus tu pun agaknya kena serang dengan shark. Dan bermulalah cara Nancy untuk menyelamatkan diri daripada shark. 


REVIEW

Di awal filem ini, ada peringatan untuk semua orang yang suka tengok phone dalam kereta. Hehe. Nancy asyik tengok phone je (tengok gambar her mum), dan kena sound se-das oleh Charlie (orang baik hati yang tumpangkan Nancy ke pantai yang tidak tahu nama). Katanya, enjoy the view. It is beautiful. Memang cantik pun view. Perjalanan mereka masuk dalam hutan dan tiba di pantai yang sangat cantik.

Apa yang aku suka mengenai filem nie adalah semangat dan jiwa kental Nancy bertaruh nyawa untuk selamatkan diri daripada dimakan oleh Shark. Bayangkan, dia seorang berada di tengah laut dengan shark mengelilingi kawasan. Seram!




Pendek kata, shark itu mati akhirnya. Nancy berjaya bunuh shark yang besar dan haiwan pemangsa itu. Aku suka cara dia bunuh shark. Panjang akalnya. Kalau aku, mati kutu dah tengah laut tak tahu nak buat apa. Huhu.

Dalam filem ini juga, mata kita akan sentiasa disajikan dengan tubuh badan Nancy yang hot dan seksi. Haha. Dah nama pun pergi surf, memang faham jela baju apa dia pakai kan. Serius, Black Lively memang hot. Hahaha.

Satu lagi, filem ini memaparkan seni video yang menarik. Aku paling suka scene masa dalam air. Cantik je bila Nancy melawan arus ombak. Batu karang pun cantik. Dan paling best, ada scene dalam laut yang ada jelly fish. Warna warni pulak tu. Cantik sangat!

Aku bagi 4 bintang untuk filem  ni! Kita sudah banyak disajikan dengan cerita mengenai haiwan pemangsa seperti shark, anaconda, dinasour dan sebagainya namun filem ini masih ada cerita tersendiri. 

Kalau korang berminat, bolehlah pergi tengok ye dan share review jugak =)

Happy watching, all

*credit pics to google

10 comments:

  1. Laaa~ citer orang betul ke ? Nmpk gmbr banner mcm citer kartun sbb shark tue senyum mcm character dalam citer kartun ... Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Orang edit tu rasanya. Sebab official movie poster yang lain. Chika ambik yang nie sebab nampak shark comel je gitu. Hahaha.

      Delete
  2. Replies
    1. Hee. Masuk list eh. Ada masa nanti tengok des :)

      Delete
  3. phew.. memang seram kowt kalo sorg2 tengah laut kena hadap shark ni. ni yg rasa nak tgk ni. tapi, sbb nancy ni seksi sgt kena cari geng sama2 perempuan la time tgk nanti. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seram nadhie.. Terpejam pejam mata siqah tengok. Sorang je atas batu, shark mengelilingi. Mana tak seram.

      Haa bagus tu. Memang kena cari geng perempuan je. Malu rasanya kalau tengok dengan lelaki. Hehehe

      Delete
  4. Tengok trailernya kat tv yang penuh suspen tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul farrah. Penuh suspen.. Ada satu part mujur tak terpelanting popcorn. Hehe

      Delete
  5. Tengok iklan dia pun memang nampak cemas sungguh filem dia. Lama dah tak tengok filem macam. Teringat cerita ikan piranha dulu-dulu tu. Seram jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah piranha.. Siqah ada tengok satu cerita piranha makan orang masa dorang pergi theme park. Seram je lepas tu nak masuk theme park. Hehe.

      Cemas filem The Shallows ni. Tambah cemas bila shark kejar dari belakang. Huu

      Delete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。

instalife