SUNSHINE BLOGGER AWARD - AM I TOO LATE

instalife

March 24, 2017

SUNSHINE BLOGGER AWARD - AM I TOO LATE


Am I too late to post about this award? Sunshine Blogger Award. It was such an honored to receive this Sunshine Blogger Award from my blogger friends. Never thought that my blog could give you smile☺

And you already put a smile on my face. If only you can see it ☺

Thank you for giving me a chance to shine together with you all. I really appreciate it. Because this award means a lot to me, I will answer all the questions given. Aku kan suka menjawab soalan. Bertanya soalan pun suka juga. Hiks.




I received my first award from Mayy Jie. Thank you Mayy to let me shine with you. I need to post this award in English right? But please, I will 'rojak' the bahasa as always. Haha. It will take a long time for me to post full in English. Sampai tahun depan tak siap nanti :p Aku tak nak korang tunggu lama. Chewahh! Haha.

For your information, this post will have a lot of grammatical error 👀

The Rules: 

1. Thank the person (s) who nominated you in a blog post and link back to their blog.
2. Answer the 11 questions sent by the person who nominated you.
3. Nominate 11 new blogs to receive the award and write them 11 new questions. 
4. List the rules and display the Sunshine Blogger Award logo on your post and/or on your blog.

Rules are meant to be broken right? 😀 I will skip rules no 3. Entri ini hanya untuk menjawab soalan yang diberi. 

Excited to answer Mayy's questions. Let's start!


1. What's a nickname that some family/friends call you but you hate it so much?
I don't have any nickname that I hate so much. I only have a problem with people who always spells my name wrong. It should be SIQAH but they spelled SIKAH. I hate "K" in the middle of my name. Please get my name spells right T_T 


2. What's a song you secretly love to blast and belt out when you are alone?
Currently, a song from Little Mix ft Jason Derulo with titled Secret Love Song. Sesuai dengan tajuk kan? Aku suka lagu ni walaupun liriknya hampeh. You know what I mean. Hihi.


3. Which way do you face in the shower? (click here
Aku tak kisah menghadap shower atau cermin. Cuma kebiasaannya, aku menghadap cermin, maknanya hadapan. Macam dalam gambar di bawah ni. 
4. What's a phrase or exclamation you always say?
BORING lah. Hidup aku penuh kebosanan ke camne sekarang? Hihi. Aku tak perasan juga sebenarnya sehingga ada seseorang tegur. Lepas tu, setiap kali aku cakap BORING, aku akan gelak sendiri (dalam hati) :D Tindakan berkata boring tanpa sedar. 


5. What did you used to wear that you thought was cool, but now you realize it isn't? lol
Aku ada pakai satu outfit yang memalukan. Baju yang dipakai semasa majlis akhir tahun di universiti. Tema 80-an. Aku pakai top warna grey with polkadot pink dan pink legging. Masa tu rasa dah paling vogue. Haha. Tapi sekarang aku malu bila tengok gambar. Tak sangka boleh pakai baju begitu 🙈 


6. What's one of your nervous habits?
Avoiding eye contact. 


7. Have you ever had a near death experience?
Yes. Aku sentiasa ingat kejadian itu. About three years ago, I nearly got into an accident with a container truck. Aku mengaku aku memandu agak laju ketika itu (jalan agak menurun sedikit) dan tiba-tiba satu container truck mengubah laluan dan masuk ke lorong aku TANPA BAGI SIGNAL
Aku tekan brek mengejut, sekuat yang boleh dan berhenti betul-betul di belakang truck tersebut. Beberapa inci saja jarak kami. Kereta aku mengeluarkan bunyi berdesing dan asap. Aku terus berhenti sekejap di tepi jalan untuk menenangkan kembali diri dan beberapa minit kemudian, aku memandu kembali. Sejak itu, aku tak pernah memandu laju di kawasan kejadian. Aku lalu jalan itu lima hari seminggu 😳 Jalan aku pergi dan balik dari pejabat. 


8. Your biggest pet peeves?
People who don't cover their mouths when they cough / bersin dan yang suka ludah merata. 


9. 3 top favorite blog? Why?

Semua blog yang aku follow adalah my favourite blog. Sekarang aku dalam proses buat bloglist. Senang nak BW nanti :D 
Soalan diberi suruh pilih tiga blog kegemaran. So as below: 

► Proudduck 
Siapa yang tidak kenal Vivy Yusof? Co-founder of FashionValet dan The dUCk Group. Seorang wanita yang bagi aku cukup sempurna. Sempurna kerana punya segalanya dan satu lagi, sempurna dalam cara pemakaian tudung. Hihi. Nampak cantik je cara Vivy pakai tudung. Aku sampai sekarang tak tahu pakai camtu. Cuba tapi macam tak jadi je. Mungkin sebab pipi aku tembam kot. Hiks. 
Dah melalut pulak. Haha. Perlu diberi sebab why I love her blog right? :D Aku suka cara penyampaian Vivy dalam blog beliau. Dia pandai bercerita dan pandai bermain dengan kata-kata. Bagaikan aku mendengar Vivy berceloteh depan mata bila aku baca blognya. Aku paling suka baca kisah anak Vivy, Daniel dan Mariam ❤

Hanis Amanina
Seorang gadis dan bakal doktor. Aku tabik spring dengan semangat dan keberanian Hanis travel solo. Bagusnya Hanis. Nak dapat kekuatan macam awak jugak! Aku suka baca kisah travel Hanis dan gambar. Semua cantik! Hanis juga pandai bercerita. Bila baca blog Hanis, aku rasa tenang je 😊

► Chapters
Pemilik blog ini adalah seorang gadis bernama Anis. Blog yang lain daripada lain. Satu-satunya blog yang menulis blog post dengan tajuk Chapters. Merujuk kepada kisah berlainan yang hendak diceritakan dalam setiap Chapters. Terasa macam baca novel tau 😊


10. Your most favorite fonts.
Karla. Masih setia guna font ni sebagai font untuk blog post aku. 


11. What 3 things you always look for in a blog? 

About Page 
Bagi aku, About Page adalah sangat penting. Aku tahu ada blogger yang tak suka tunjukkan diri sebenar atas sebab tertentu. Cuma aku lebih suka jika aku mengenali insan di sebalik blog yang aku baca. 

Mobile and Responsive Template
Aku selalu BW dengan menggunakan phone. Jarang sekali aku buka laptop. Jadi, aku sangat suka kalau blog mempunyai mobile dan responsive template. It helps me a lot to read your blog easily. Lagi senang aku terjah dari satu entri ke entri seterusnya. 
Dan sekarang, Blogger ada keluarkan responsive new template. Ada beberapa pilihan yang cantik. Bolehlah tengok kot ada yang berkenan 🤗

Archive / Categories
Jangan sorokkan archive dan categories column please 🙏 Aku suka tau tengok semua post dalam kategori yang sama. Anytime aku boleh melayari satu blog sambil ditemani secawan kopi. Hihi. Kecewa tau kalau takde archive / categories column. Susah nak cari apa yang aku nak baca. Jadinya, aku klik "X" je. Ampun 🤦🏻‍♀️


Habis jawab soalan Mayy. Yeayy! 

Akan disambung soalan daripada rakan blogger dalam entri yang lain pula. 

Thank You and Happy Friday  💐

45 comments:

  1. airah terjah semua blog fav siqah haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. SIla sila terjah. Mana tahu fav Airah pula nanti :)

      Delete
  2. Salam jumaat Siqah.

    Blog Anis pun antara fav ana. Suka cara penyampaian Anis dalam setiap cerita dalam Eng. Sedap je bunyi nya 😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Isnin Ana :)

      Haah kan. Pandai Anis bercerita. Siqah pun suka dengan gaya Eng Anis :)

      Delete
  3. berdebarnya baca insiden tu. Ya Allah mujur tak apa apa. lama jgak nak hilang trauma ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu. Alhamdullilah tak jadi apa2. Seram. Tiap kali lalu jalan tu memang akan teringat insiden ni. Pastu sure bawa kereta slow je. Takut..

      Delete
  4. Thank you sudi jawab kak Siqah. Hihihi tak lambat pun...

    Mai pun tak suka bila orang salah tulis Mazian instead of Maizan.

    kemas font Karla ni...+ nampak professional walaupun cute.

    Mai jarang baca proudduck, tp hanis amanina & flavness pun antara blogger favorite juga.

    and yes! Tolonglah jangan sorok archive kalau nak pembaca lekat lama dalam blog,hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you juga Mai sebab tag akak :)

      Kannnn!! Tak suka orang salah eja nama kita. Lain rasanya.

      Archive penting kan!! Jenuhlah nak cari blog post kalau archive takde.. Hii

      Delete
    2. Saya geng dengan Mai. Selalu baca blog Hanis Amanina dengan Flavness tapi proudduck jarang2. Heheh

      Delete
  5. I love Secret Love Song too! :DD Tapi sekarang dah move on ke Rockabye by Clean Bandit (which you should listen!)

    (7) i can imagine that fuh

    (9) I love reading Vivy's blog too! Cara penulisan dia memang satu skil yang marvellous. Pretty with brain, memang boleh jadi idola :') Dan Chapters, I really adore her writing style too!

    (11) Den lah antara manusia yang taksuka tunjukkan diri tu :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeayy! Secret Love Song best kan! Hii. Siqah dah dengar lagu ROckabye tu!!! Terus cari kat Spotify. Haha. Best best! Bisa goyang-goyang badan dengar lagu ni. Hihi :D

      Fuhh. ALhamdullilah selamat

      KAnn! Vivy sangat bijak main kata-kata. Bila baca rasa macam kita kenal dia rapat pulak. Haha. Yes, pretty with brain, setuju dengan Faten :) Kannn Chapters pun best! Hii. Suka konsep Chapters :D

      Alaa dear, tunjukkan diri tu. Sekali pun jadilah. Hii. Tapi takpelah, kalau takde gambar, ada biodata diri sendiri pun dah okay for me :)

      Delete
  6. Replies
    1. Bila-bila boleh join Syifa. Takde due date pun award ni :)

      Delete
  7. Haaa~ perkataan boring slalu dgr awak sebut di office time kitaorg busy. Hahaha . Mmg kelakar lah sebab even korang busy pun awak ckp boring . Hihi

    3 blogger tue pun nadia suka!!! Nadia not in a list ke? Hahaha - I need to improve more I guess . =p

    Sama lah!!!! Tak suka org ludah sesuka hati .

    Baru tahu yang hampir accident tue . Tapi Siqah bawak kete bleh tahan laju gak tapi kita kita nie still tak dpt nak lawan hanis bawak kete hihi

    Have a nice day!!! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Biasa dah dengar perkataan boring saya kan. Hii. Tengah banyak keja pun kadang2 boring jugak. maybe sebab dah 7 tahun layan same payments. Hihi.

      Hii. Alaa nadia sure in a list jugak. Cuma suruh letak 3 je dalam soalan. Hihi :D

      Kannn! Annoying eh.

      Siqah drive laju kat jalan yang dah biasa je. ITu yang jadi kes gitu. Huhu. hanis usah katalah, skill drive dia hebat. Lalu kat Bukit Tinggi, kat lorong kanan sekali. Fuhh. Hii

      Hii. Have a nice monday <3

      Delete
  8. Ira pun suka jugak dengar lagu secret love song. Tak sure sebab lirik atau muziknya hahahaha tapi i feel you sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Muzik best, lirik pun best jugak nanye tapi cam tak best bila rahsia2 hubungan ni. Hii.

      Delete
  9. hahaha mohon belanja gambar pakai outfit time dinner tu. Samalah bila nervous memang wajib lah avoid eye contact kan sebab kalau tengok mata orang lagi cuak ada lah. Pasal near death experience tu memang menyeramkan. Alhamdulillah nasib baik takda apa-apa yang berlaku kan. Mesti ketar habis la time brek tu bila tengok berasap and berbunyi lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. gambar outfit time dinner diharamkan letak di blog. Muahaha! Malu :p
      Tahu takpe, itu yang avoid eye contact adalah perkara paling senang nak buat. CUak weii pandang mata orang gitu. Alhamdullilah, selamat. Sekarang masih beringat akan kejadian tu. Seram sorang2 jadi camtu. huhu

      Delete
  10. Wow.. Melopong sis baca soalan dan jawapan Siqah..
    Best! Thumbs up!

    ReplyDelete
  11. Ya Allah terharu sampai nak nangis bila nampak nama blog sendiri.. hehe.. Thanks for loving my blog.. Anis suka baca blog siqah jugakkk.. 😍

    Anyways, Secret love song would always be my jam bila rasa nak memekak.. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PLease don't cry Anis :)

      Keep on blogging tau Anis. Siqah suka baca kisah Anis which is siqah rasa tak semua boleh berkongsi hal begitu. I love each chapters! <3 Thank you suka baca blog Siqah. Jauh beza dengan blog Anis. Segan rasa <3

      Haha! Kann!! Lagu tu sesuai benar untuk memekak! Hihi.

      Delete
  12. saya pun suka baca blog vivy. inspirational and at the same time, funny!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes!! Betul2. hari-hari buka blog Vivy :D

      Delete
  13. Dah lama tak dapat award. Huhuhu. Happy bila tengok blogger saling support each other. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes it is :) happy bila kita support sesama kita kan. Siqah sentiasa support Shea :) Keep blogging dear.

      Delete
  14. Wow! daebak! Tahniah Sis. I think your blog is sooo cool and resplendent... Oh, I really hope I can be like you. Btw, Q follow dan letakkan Sis dalam bloglist Q. Nice to meet you Sis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Qbal for your kind words :) Nice to meet you too :)

      Delete
  15. Singgah sini.. dan dapat info mengenai siqah.. pengalaman hampir kemalangan itu buat jantung Sha berderau.. take care siqah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you kak Sha singgah sini. Insyallah. Take care juga pada akak :)

      Delete
  16. Wah.... suka main jawab jawab soklan rupannya. Mesti rindu nak masuk dewan pereksa kan Siqah hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Mak put a smile on my face :D Siqah rindu nak masuk dewan pereksa tapi nak masuk je. Tak nak ambil ujian. Boleh? Hihi

      Delete
  17. Hehe kita membayangkan Siqah tgh senyum masa buat post ni :D

    1. Faham perasaan bila orang salah eja nama tuu. Kita selalu kena jugak, nama Amanina dieja Amalina ;D

    2. Yg part face in the shower tuu... haha takleh bayang lagi semua options pun :D

    3. I used to say 'boring/bosan laah" masa balik rumah dari asrama. Pastu rasa bersalah bila nampak muka parents berubah. Huhu memang cuba untuk tak cakap benda tu, but instead...kita akan try suggest pergi somewhere / do something together :D

    4. HAHAHHA nanti nak jumpa Siqah, nak tenung mataaaa. I love eye contact when speaking :D

    5. Ramai blogger suka part categories ni. huhuuuu kita tak berkesempatan nak edit2 categories ni. Semua hasil zaman dulu kala, serabut categories nya T_T

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. TQ bayangkan :D

      1. Wahh baca Amalina terus nak nyanyi lagu 'terang bulan malam ini' hihi. tahu tak lagu apa tu? hihi :D

      2. Hihi. Kannn :D

      3. Dapat bayangkan muka parents Hanis berubah. huu. Biasalah kita tak boleh nak halang kan cakap boring. Terkeluar dari mulut tanpa sedar tau. Yess. do something together dengan parents, luangkan masa kualiti bersama :)

      4. Hahahaha. Adoiiiii Malulah siqah nanti. Auchh. haha

      5. Hii. takpe hanis. Sikit2 ubah cateogories okay. Asalkan ada categories dah okay dah. Senang readers nak klik klik dan baca :D

      Delete
  18. i pantang bab signal ni 😠 nak masuk-keluar-memotong tu bagilah signal. macam takda lesen ja. satu lg, cahaya lampu tu. kalau ada keta bertentangan, pandai2 lah low kan cahaya tu. silau, boleh accident! geram sngt, mcm dia ja yg byr cukai jln. grrr. termarah plak di sini, hee 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geram kan!! Bab signal, macam bayar duit kereta tiap bulan tapi lupa bayar duit signal. Huhu.

      Cahaya lampu tu siqah haih setuju sangat. Banyak dah jumpa driver suka guna lampu tinggi. Silau mata kita tau.

      Boleh Nour termarah kat sini, tak kisah pun. Hii 😂

      Delete
  19. Sep sikit lagu tu ! Mek suka jugak. Kalau versi indon mek suka lgu Atmosphere tu. Pe benda ntah tajuknya :)

    Tgu mek pulak jwb ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pernah dengar lagu Atmosphere. Nanti siqah cari eh Mek.

      Yeayyy! Mek jawab tau nanti. Looking forward for your answers 😊

      Delete
  20. Karla antara fonts yang akak suka gak. Bagi akak sedap je mata pandang font ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sep sikit kak Farrah 😊🙌 Nampak comel font Karla. Tu yang masih tak tukar font sebab tak tahu nak guna font apa. Hii

      Delete
  21. macam best jer contest ni, soalan dia pun fun... bukak lagi tak contest ni siqah? akak macam nak masuk jer. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Nie bukan contest kak. Kalau akak nak jawab soalan, dipersilakan. Boleh sangat tau :) Siqah looking forward for your answers kak 😊

      Delete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。

instalife