10 Things I Can't Live Without

instalife

October 17, 2016

10 Things I Can't Live Without

Topik ini aku ambil daripada blogger Fatin. Semua blogger yang baca entri itu automatik di-tag oleh Fatin. Pandai ye buat auto tagged gitu. Hehe. Interesting topic!

Setiap manusia pasti ada benda yang dia tak boleh kalau tak ada dalam hidup. Cuma apabila kita meneruskan hidup hari demi hari, kita kadang-kadang tak sedar akan perkara itu. Dan topik ini buat aku berfikir. 

So, Here We Go! 10 Things I Can't Live Without!

Family 
Semestinya, suami dan keluarga sangat penting buat aku. Mereka adalah orang yang pasti bersama dengan aku tak kira apa pun yang terjadi. People I love and can rely on.

Home 
A place to stay after your hectic day. Tak kisah ke mana saja aku pergi, sama ada berjalan atau bekerja, bila sampai je rumah, akan automatik terasa satu kelegaan dan ketenangan. I love my home.

Money 
Semua benda memerlukan duit sekarang. Nak masuk tandas pun kena bayar weii. Jadi semestinya duit sangat penting. Bersyukur rezeki yang ada. Tidak kaya cuma Alhamdulillah cukup segala.

Food and Water
Kita manusia tidak boleh hidup tanpa food and water. Kedua-duanya sangat penting untuk aku seperti pentingnya udara bersih di sekeliling kita. Food, water, and fresh air. 3 in 1.

Smartphone with Internet
This is serious. Haha. I can't live without my smartphone. Semua benda aku simpan dalam phone. Phone number, reminder, nota, aplikasi seperti BlogTouchPro, hehe, dan semuanya. Paling aku sayang adalah my 7000+ gambar dan video. Benda tu kalau hilang, boleh nangis weii. Dan tiada guna ada smartphone kalau tiada internet kan? :D 

Coffee
I love coffee so much. Minuman paling aku suka adalah apa saja bernama Latte. Hehe. I love Kopi Tarik Wonda as well.

Books
Sejak aku sekolah rendah, aku suka sangat membaca dan hingga sekarang, perangai itu masih kekal dalam diri. Aku akan sentiasa pastikan buku ada untuk aku baca, tak kisah apa genre sekalipun. Asalkan ada buku. Sebab tu aku suka beli buku. Hehe.

Car 
Kereta adalah satu keperluan bagi aku. Masa kereta aku berada di bengkel selama 4 hari sebab dilanggar dari belakang, aku rasa macam patah kaki sebab kereta takde. Susah rasa. Nak pergi kerja paling penting sekali.

Eyeglasses 
Aku pakai cermin mata sejak umur 11 tahun. Power spec aku tinggi. Kanan 650 dan kiri 575. Jadi semestinya cermin mata sangat penting untuk aku. Bangun tidur je terus cari cermin mata. Biasanya, aku akan letak di bedside table agar senang untuk aku capai.

Korean Drama
Haha. Nak jugak masuk dalam senarai. Penting nie Korean Drama :D Ada je drama yang aku follow. Sekurang-kurangnya satu drama. Sekarang, aku sedang follow drama The K2. Ji Chang Wook yang handsome. Hihi. Dan kalau nak tahu, aku ada simpan nota dalam phone bertajuk Korean Drama dan dalam tu, aku senaraikan semua list-to-watch Korean drama. Ada juga senarai drama Korea yang aku sedang tengok dan sampai episod berapa. Kadang-kadang aku tengok lebih daripada satu drama Korea. Jadi kena catat. Kalau tak, aku lupa. Hihi. 

That's all from me =)

Korang pula bagaimana? Apa 10 Things I Can't Live Without? Jom kongsi sama-sama ^_^

29 comments:

  1. Ada yang dalam list siqah tu Cik Renex jugak xleh hidup kalau xde..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah tu cik renex? Tertanya-tanya juga apa yang sama :D

      Delete
  2. Jawapan yang menarik Siqah.. Akak tag nama awak tau..

    http://starlavenderluna.blogspot.my/2016/10/pencarian-bloglist-november-by-aisyhah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you kak shikin tag siqah. Nanti siqah tengok ye :)

      Delete
  3. nice one ! haha..senang nak kenakan sis nie..amik spek mata dia !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! Biasa dia nak ambik spek mata kita eh. Hii. Akak ada penyelamat lah mas. Lens nama diberi. Haha

      Delete
  4. pergghhh .. bnyk kita same :) tang duit tu sangat bersetuju, tak kaya takpe asal ckup :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak sama kan :) Kan mek.. tak kaya takpe, asalkan cukup segala. Alhamdullilah :)

      Delete
  5. Singgah sini, meriahnya topik macam ni dah ramai blogger terjebak hiiii
    Jemput singgah join segmen kat blog :)))))

    http://galeriduniaku.blogspot.my/2016/10/assalamualaikum_17.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua daripada blogger Fatin. Seronok jugak buat list nie. Hee. Okay wani. Siqah datang terjah nanti ye. Maaf lambat BW :)

      Delete
  6. wahhh power kita mcm range sama T___T haha, silap pulak tak masukkan glasses dalam list saya :D

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. range sama tapi mesti siqah tinggi lagi. Hehe. Boleh masukkan spec dalam the next 10 list :D

      Delete
  7. Hahaha drama korea tak tahan tu siqah.. adeyyyy!!!!

    ReplyDelete
  8. Korean Drama pun masuk ek.. Bagus2..
    Penting tu.. (y)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Kak long perli siqah eh? Kiki. Penting tu korean drama sampai masuk list 🙈😆

      Delete
  9. samalah kita suka korean drama. addicted tau, klau kena satu episod mesti tak boleh lepas dah.hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn! Korean drama best! Memang berterusan je tengok. Susah nak stop sebab ending korean drama each ep mesti buat geram je nak tengok next ep cepat2. Hii.

      Delete
  10. hi..dah follow sini. Sorry about u cannot comment on my page, sebab page underconstruction gitu. Huuu. Bytheway nice blog..have a nice day! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh underconstruction rupanya. Hehe. Have a nice day too aja :)

      Delete
  11. nadia , semua tertera di atas can't live without . except for coffee boleh ganti dgn green tea tak ? hahaha ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Boleh boleh. Green tea lagi sihat =D

      Delete
  12. banyak yg sama dengan saya! cuma drama korea tu idoklah :p hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Mazni tak minat drama korea rupanya =D

      Delete
  13. Tinggi power ye Siqah.... buat laserlah, Tapi kalau hakak pun seriau jugak tu hihi....Suruh orang pandailah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siqah takut nak buat laser kak. Pernah jugak berkira nak buat laser tapi ketakutan mengatasi segalanya :(

      Delete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。

instalife