Too Much Information Tag

instalife

December 15, 2016

Too Much Information Tag

This tag is from Liyana :D Thank you dear for the tag. Aku dah copy soalan sekian lama dan baru hari ni berjaya siapkan entri. Lama sungguh berada dalam draft. Total ada 50 soalan! I hope all of you would know me better after reading all my answers below 😊




#1 — What are you wearing?

Di rumah makanya hanya pakai t-shirt dan seluar tidur polkadot.

#2 — Ever been in love?

Yes.

#3 — Ever had a terrible breakup?

Aku pernah breakup but I don't consider it as a terrible breakup. Bercinta zaman sekolah dan hanya selama tiga bulan. Kami berpisah cara baik. Aku okay je sebab sebenarnya aku semak juga couple masa sekolah. Dengan nak belajar lepas tu konon nak menjaga hati pasangan lagi. KONON! Tambah lagi aku pengawas sekolah masa tu. Jadi lagi tak sesuai bercinta. 

Kalau lah ayah aku baca entri ni 😅

#4 — How tall are you?

157 cm. Tidaklah tinggi mana. Sebenarnya impian aku nak jadi model. Sebab tu suka tengok rancangan model tapi sayangnya tak tinggi dan tak pandai pose juga. Terkubur cita-cita. Hahaha.

#5 — How much do you weigh?

Sekarang, 60 KG. I'm a fat lady 😑

#6 — Any tattoos?

NO.

#7 — Any piercings?

Ada tindik telinga. Tapi dah bertahun aku tak pakai subang. Rasanya dah terkambus kot lubang kat telinga tu. Aku tak kisah dan tak akan pergi tindik telinga lagi. Macam seram je.

#8 — OTP?

One Time Password? Itu yang keluar masa aku google OTP. Apakah maksud OTP? Anyone mind to tell me?

EDIT: selepas diterangkan maksud OTP adalah One True Pairing → Thank you Erin ☺


My OTP always be Ji Sung and Hwang Jung Eum in Secret Korean Drama. I love that drama so much walaupun drama itu mampu membengkakkan mata kerana terlalu banyak menangis. 

#9 — Favourite show?

Korean Drama! Sekarang aku follow drama Legend of the Blue Sea dan Goblin. Latest TV Show yang aku follow adalah Gegar Vaganza 3 dan Lawak Solo. Aku sudah lama sangat tak tengok Running Man yang sebenarnya turut menjadi kegemaran satu ketika dulu. Dan dengar berita Song Ji Hyo dan Kim Jong Kook pula bakal meninggalkan Running Man 😢

#10 — Favourite bands?

Big Bang dan Sakura Band. All time favourite band would be Backstreet Boys, N'sync, Westlife, Simple Plan and many more. Hii.

#11 — Something you miss?

Berat badan aku yang dulu 😔

#12 — Favourite song?

My forever favourite song would be I'll Never Break Your Heart by Backstreet Boys. I love the lyrics so much! 

"Ill never break your heart, I'll never make you cry, I rather die than live without you, I give you all of me, Honey that's no lie" - Romantic sangat 💓

Selain itu, aku suka lagu tradisional Melayu. Lagu zapin, joget, inang, etnik kreatif. Mostly lagu yang membuatkan aku nak menari walaupun bunga tarian entah ke mana. Haha. 

Kalau lagu sekarang, aku suka lagu Polaroid from Sakura Band. Masih tak jemu dengar lagu tu. Masih nak menari each time dengar. Hihi.

#13 — How old are you?

30 tahun. Age is just a number right? :D

#14 — Zodiac sign?

Scorpio.

#15 — Quality you look for in a partner?

My top quality is height. MUST taller than me. Hii. Yang lain tu, biasalah. Tak kisah pun. Cuma aku bersyukur sebab suami aku seorang lelaki yang kelakar. Walaupun kadang-kadang annoying dengan sikapnya yang tak puas mengusik aku 😊 .

Sebenarnya, aku tidak pernah meletakkan syarat untuk seorang lelaki kerana bagi aku bila dah jatuh cinta, semua kualiti yang aku nak sangat tu akan terkubur dengan sendirinya. Lebih kepada terima pasangan kita seadanya ☺ Okay, bab ketinggian saja yang aku pasti wajib ikut. Hihi.

#16 — Favourite quote?

"Life DOES NOT have to be perfect to be wonderful. You are WHO you are," 


#17 — Favourite actor?

Lee Min Ho. Lee Dong Wook. Ji Chang Wook. Ji Sung. Lee Jong Suk. Semua hero Korea. Maafkan saya pelakon tempatan :D

#18 — Favourite colour?

All pastel colors. Pink and Red.

#19 — Loud music or soft?

I like soft music more than I like loud music. But both music okay for me.

#20 — Where do you go when you’re sad?



Aku nak pergi pantai setiap kali aku sedih sebab aku suka sangat pantai. Tapi disebabkan pantai jauh, makanya kalau sedih, aku hanya duduk diam-diam muhasabah diri dalam bilik atas katil. Settle. Haha.

#21 — How long does it take you to shower?

10 - 15 minit. Bergantung kepada apa yang aku hendak buat pada hari tertentu. Kalau nak cepat, makanya sekejap je aku mandi. Tapi bukan mandi gaya cerita P Ramlee okay :D

#22 — How long does it take you to get ready in the morning?

10 - 15 minit. Sebenarnya ini bergantung kepada tudung. Kalau shawl, lama sikit ambil masa untuk bersiap tambah lagi kalau nak jadi hijabista. Haha. Aku akan jadi paling cepat kalau pakai tudung bawal 😏 Aku tak mekap kalau ke tempat kerja, jadi lebih cepat aku siap.

#23 — Ever been in a physical fight?

Never.

#24 — Turn ons?

Is this question for people or everything? Haha. Tak berapa faham. So, here is my answer.

Beautiful and nice things. Books. Casing Phone. Foods. Coffee. Korean Drama. Movie. Kind Heart. Helpful. Respectful. Clean. Smart. Caring.

#25 — Turn offs?

Dirty. Spit. Fart. Smoke. Two faced people.

#26 — The reason I joined Blogger?

My blog is my personal diary. I love to share my thoughts and also to make friends. Aku juga adalah seorang yang pelupa makanya dengan menulis blog, I can remember every moment of my life very well. I also love to do review and hope that it will help others to find the answers for their questions. I really hope so 🙏

#27 — Fears?

Losing someone I love especially my husband, family, and friends.

#28 — Last thing that made you cry?

Last scene of On the Way to the Airport Korean Drama. I cried not because of sadness. I cried because I was happy to see Sua's happiness. Siapa tengok drama ni akan faham apa yang aku katakan :)

#29 — Last time you said you loved someone?

Just now. To my husband.

#30 — Meaning behind your blog url?

SIQAHIQA.COM. SIQAH diambil daripada nama sebenar aku iaitu Nurulsiqah Hussin. Manakala IQA pula adalah nama panggilan aku oleh encik suami. Maka terjadilah nama SIQAH-IQA. Aku ada cerita mengenai my blog url name here.

#31 — Last book you read?

And A Happy New Year by Holly Bourne. My review here.

#32 — The book you’re currently reading?

Dua novel iaitu Anna and the French Kiss and Tombiruo. Selang-selang aku baca. Hihi. 

#33 — Last show you watched?

MeleTOP di RIA. Neelofa pakailah apa saja style tudung, sentiasa cantik di mata aku ❤

#34 — Last person you talked to?

My husband. Talk over the phone.

#35 — The relationship between you and the person you last texted?

Tasha. Ahli #gengmakan dan rakan sekerja aku yang 'rare'. Hihi. Tasha comel menjadi diri sendiri walaupun dia tak sedar akan hal itu dan aku malas dah nak cakap dia comel sebab dia tak akan percaya. Haha.

#36 — Favourite food?

Banyakkkkkk!! Masak lemak cili api. Masak merah. Hati masak kicap. Telur goreng / dadar. Eh banyaklah. Tak cukup nak senarai kat sini :p

#37 — Place you want to visit?

All around the world. Most favourite place to visit would be Makkah, Korea (again but in autumn), Japan (in spring), Holland. Switzerland. Sabah.

#38 — Last place you were?

Times Bookstore at Citta Mall. Tiada apa beli pun. Saja suka masuk kedai buku walaupun Times is not my favourite bookstores. 

#39 — Do you have a crush?

Currently, my crush is on Lee Min Ho. Haha. Bolehlah crush on actor. Zaman crush on a guy dah lama berlalu 😏

#40 — Last time you kissed someone?

Yesterday. To my husband.

#41 — Last time you were insulted?

Hmm. Ada ke? Tak ingat atau tak nak ingat?

#42 — Favourite flavour of sweet?



Baskin Robbins Mint Chocolate Chip Ice Cream. Love this one so much! Rasa nak makan pulak dah.

#43 — What instruments do you play?

Can Piano Tiles consider as instruments? Haha. No. I never play any instruments in my life.

#44 — Favourite piece of jewellery?

Ring. I don't wear much jewellery. In fact, I don't really like them. Cincin wajib pakai sebab itu adalah cincin perkahwinan ☺

#45 — Last sport you played?

Tak boleh ingat apakah sukan terakhir yang aku main. Haha. Nampak sangat dah lama tak main sukan. Hmm might be bowling kot? But several years ago?

#46 — Last song you sang?

I Will Be by Avril Lavigne. "I will be all that you want and get myself together. Cause you keep me from falling apart."

#47 — Favourite chat up line?

Haa? Takde lah.

#48 — Have you ever used it?

No.

#49 — Last time you hung out with anyone?

My husband, again. Hihi.

#50 — Who should answer these questions next?

You. You. You. Kerana sesungguhnya, aku rasa aku adalah blogger yang paling lembap siapkan tag ini. Hihi. Sesiapa yang nak buat tag ni, silakan dan please leave your blog link below. I love to know you better :)

Done answered all 50 questions! Fuh! Hampir dua jam nak siapkan entri ini. And now I believe you know me better ☺

I hope you enjoy your reading. Much love and thank you! ❤

25 comments:

  1. OTP is one true pairing. macam siqah tengok suri hati mr pilot and siqah ship ejaz dgn warda so hard. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Ooo itu maksudnya.. google tak keluar pun maksud yang tu. Hihi. Okay nak edit jap :D Thank you erin :)

      Delete
  2. Gigih Siqah ya dik jawab 50 soalan...alhamdulillah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. Gigih kang. Hampir sebulan jugak kot simpan soalan ni :D

      Delete
  3. Sama la.. suka sgt pantai.. Dulu selalu cakpa, nak kahwin dengan orang terengganu or duduk sana sebab dekat dengan pantai.. xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantai sentiasa indah dan tenang kan :) Suka dengar bunyi ombak nanye :)

      Wahhh dapat ke agaknya jodoh orang terengganu tu ye :)

      Delete
  4. dri entri ni dpt kenal akak dgn lebih mendalam lg. cewahh.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah wah ~ Salam perkenalan busyra. Hihi 🙈😊

      Delete
  5. baskin robbins mint chocolate chip ice cream!!! lamaaa tak makan, craving pulak hehe :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Siqah pun sama! Jomlah kita p makan :D

      Delete
  6. Omg Siqah, I enjoyed reading every single answer about you. Haha.

    On the bus right now, nanti kite datang komen panjang lebar lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Thank you hanis sebab enjoy reading. Tulus dari hati jawab soalan. Hahaha.

      Okay dear. Nanti hanis datang lagi komen panjang eh. Siqah tunggu nie. Kiki 😘😉

      Delete
    2. 1. we have similar condition about piercing :D haha, cuma my problem is bila pakai subang, mcm ada allergic reaction sikit

      2. I love the same OTP!! haha Ji Sung is a lovable actor lah, teringin nak tengok baby dia, tp tak jumpa sgt gambar betul2

      3. Big Bang nak berpecah ke? I heard yg latest album diorg tu ialah the last, ye ke?

      4. I want someone taller than me jugak :D and hopefully not from medical field. haha

      5. I guess your fav food is Malay food eh?

      6. Same here, tak minat jewelries jugakkk. Kalau kahwin ganti cincin dgn gelang, boleh ke eh Siqah? habis la mak mesti bising, demanding betul. haha

      hanisamanina.com




      Delete
    3. 1. hihi :D Agaknya sekarang, lubang kat telinga kita both dah terkambus agaknya :D

      2. Yessssss!!!!! Sep sikit! Hihi. Best kan dorang berlakon together. Dan itulah, Ji Sung sorok jugak gambar baby dia kan. Agaknya bila expose dah boleh berlakon cam dia. HIhi.

      3. Yesss! Itu yang buat sedih nanye. Dorang tak cakap nak berpecah cuma dorang renew contract dan tak tahu apa yang YG nak buat. Hope tak lah. Huhu

      4. Haha. Harapnya bukan medical field ye. Kang bercinta kat hospital je pulak. Hihi.

      5. Yes!!! Mostly all Malay food. Darah Melayu dear. Kiki.

      6. Yeayy! kita sama. Hihi. Siqah tak suka jewelries sebab rasa semak je. haha. Boleh je dear nak ganti cincin dengan gelang, cuma agak pelik nanye nanti. Dan adat kita biasalah, cincin kena ada. Gelang sebagai hadiah pulak. Hihi. Kalau cincin kahwin, sure hanis akan pakai nanti, walaupun kadang2 terlupa cam siqah. hahaha.

      Delete
  7. Berjaya baca sampai habis. ☺
    Kita pun suka lee min ho & pantai. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear sebab baca. Hihi 😘
      Kannnn ~ Lee min ho dan pantai both best. Mesti cikrenex pun tengok Legend of blue sea kan? Handsomenyaaaaa Min Ho 😍😍

      Delete
  8. wow..jenuh nak perah otak jugak dgn 50 soalan ni..thumbs up girl!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Betul tu fuzy. Perah otak dua jam nak jawab ni. Hihi 😉

      Delete
  9. alamak kak siqah da siap.. Unni masih dalam draft lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Sila sila unni buat sampai siap eh. Akak tunggu nie 🤗

      Delete
  10. mek tak larattttt. hihiih. blogwalking tk habes lg --' syabas siqah ! kita same tinggi la !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi. Tak sempat dah sekarang nak BW selalu. Siqah pun curi masa sikit2 je. Huhu. Yeayyy! Berdiri sama tinggi, duduk sama rendah lah kita. Eh betul ke tu? Haha

      Delete
  11. hehehe okay la tu 157..sy ni 148 ja hahhaha OMG !
    sy pun suka pantai..
    oh da 30 hehe kena panggil akak la ni? panggil siqah pun takpa kan eh tapi macam tak sopan pulak em em

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。

instalife