Why SIQAHIQA As My Domain Name

instalife

September 15, 2016

Why SIQAHIQA As My Domain Name

Hello lovelies =) 

 
Kenapa aku pilih nama Siqahiqa sebagai nama domain aku? Nak pilih nama domain sebenarnya memerlukan keyakinan yang tinggi dan pemilihan yang betul lagi tepat. Haha. Semestinya kerana nama domain itu akan aku gunakan di sepanjang hayat aku. 

Bila nak beli domain hari tu, aku terus mengambil keputusan untuk letak nama Siqahiqa. I love that name so much! 

Itulah juga nama akaun Instagram aku yang pertama @siqahiqa .

Kalau korang mungkin sudah sedia maklum, nama penuh aku adalah Nurulsiqah Hussin. Boleh tengok my About page

SIQAH diambil daripada nama penuh aku manakala IQA pula adalah nama panggilan aku oleh kekasih hati selama 8 tahun yang kini menjadi suami tersayang =) 

Aku guna nama pena Siqah Hussin dulu dan sejak ada domain sendiri, aku gunakan nama pena IQA. 

Jadi sekarang, 

SIQAHIQA sebagai nama blog dan IQA sebagai nama pena.

Aku harap dengan adanya domain sendiri membuatkan aku lebih rajin untuk update blog dan blogwalking rakan bloggers semua =) 

Note: kalau ada sesiapa yang tahu atau kenal orang yang boleh buat signature, please do tell me. Aku nak buat signature baru 。^‿^。

Thank you for reading.

Have a nice day, all (*^_^*)

26 comments:

  1. Taktau nak komen apa. Cuma nak bagitau, jeles tengok template baru awok ni. Kita punya belum tukar-tukar lagi. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Tukarlah template jugak awak :) Siqah dah 3 kali tukar template rasanya. Hihi

      Delete
  2. waaa! da ada domain sendiri. Tahniah dear Siqah rajin update. Gambatte! Insyaallah one day aina nak tukar jugak lah. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Thank you dear aina =) Siqah tunggu saat aina tukar domain eh. Hee. Rajin update blog kena ikut mood gak nanye 😁

      Delete
  3. Begitu rupanya sejarah nama blog Siqa.. Hihihi Sangat simple dan mudah untuk igt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan dear =) Senang je nak ingat kisah dan namanya. Hihi

      Delete
  4. okayyyy, ingatkan siqa hiqa. haaha baru tahu rupanya siqah iqa :D

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha! Mujur siqah buat entry ni. Baru hanis tahu nama yang sebenar =D

      Delete
    2. kannnnn. haha mujur tak niga higa youtuber tuuu.

      hanisamanina.com

      Delete
    3. Siapa tu niga higa? Tak pernah dengar. Nanti siqah terjah youtube cari dia. Hehe

      Delete
    4. the lame but funny youtuber :D haha, try la tgk, so far, video dia worth time watching :D

      hanisamanina.com

      Delete
    5. Haha! Siqah tengok dah videonya. first video Draw My Life. Best! Dan berterusan ke video yang lain, Fav actor, Disney in real life, movies on budget. Semua kelakar! Siqah dah subscribe pun. hehe :D Tq hanis kenalkan.. boleh bergelak ketawa. hehe

      Delete
  5. siqah iqa yerrr... ingtkan hiqa ... comel nama tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Ramai yang salah faham rupanya nama siqah :D Ye unni, siqah iqa.. Unni boleh panggil apa2 yang sedap di bibir unni ye :)

      Delete
  6. semoga terus rajin update blog ye. kite nak pakai domain sendiri. tapi xnak pakai nama sendiri . sudahnya smpai harini tak pernah tukar. hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak! Tak nak pakai nama sendiri tu. Hehe. Moga nanti satu hari awak tukar domain. Hee. Biasa orang nak guna nama sendiri for domain, first time dengar orang tak nak guna nama sendiri. Hehe.

      Insyallah. Moga siqah terus rajin update blog. Hee

      Delete
  7. Woww, jelesnya tengokk orang ada domain sendiri. hihi. Good luck jadi full blogger pasni kan akak. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Shaf pun boleh buat domain sendiri jugak :) akak masih kekal sebagai part time blogger sekarang. Itu yang harap berterusan rajin update tu. Kiki =D

      Delete
  8. senang nk ingat kalau letak nama sendiri

    ReplyDelete
  9. sekali dah guna memang takleh tukar. nanti banyak effect, kan.
    rajin2 update ye, suka dengan template awak. kemas suci bersih je ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Gee suka template siqah :) Rasa kali ke4 dah tukar template. Maybe yang nie tak tukar dah kot. hehe :D

      Delete
  10. Unik nama tu..
    Senang follower ingat.. :)

    ReplyDelete

Dear all ~ Thank you for reading. Feel free to leave your comments here. Happy to hear your thoughts 。^‿^。

instalife